Α. Μαθησιακές Δυσκολίες Γενικά: Αξιολόγηση και Αντιμετώπιση
- Οι Μαθησιακές Δυσκολίες και η σχέση τους με άλλες δυσκολίες στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής
A. Ανίχνευση/ screening μαθησιακών δυσκολιών
B. Αναδυόμενος γραμματισμός
- Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών
- Αντιμετώπιση ΜΔ και προσεγγίσεις
Α. Θεραπευτικά προγράμματα
Β. Αντιμετώπιση στην τάξη
Γ. Εναλλακτικές σύγχρονες προσεγγίσεις
- Προσαρμογές σχολικών εγχειριδίων για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά (παραδείγματα)
- Ψυχοεκπαιδευτικές παρεμβάσεις για:
i. Προσοχή
ii. Μνήμη
iii. Οπτική αντίληψη και επεξεργασία
iv. Ακουστική αντίληψη και επεξεργασία
Β. Ειδικά Θέματα: Μαθησιακές Δυσκολίες και Γλώσσα
- Σχεδιασμός Παρεμβάσεων στη Γλώσσα:
Α. Από τον κώδικα προς τη λέξη-κείμενο (Bottom-Up)
Β. Από το κείμενο προς τη συλλαβή και τον κώδικα (Top-Down-Balance)
- Σχεδιασμός Παρεμβάσεων στη Γλώσσα με βάση την Κειμενοκεντρική-Επικοινωνιακή προσέγγιση
- Σχεδιασμός Παρεμβάσεων στη Γλώσσα με βάση τη σύγχρονη προσέγγιση Guided-Reading
- Σχέδια διδασκαλίας και Διδακτικό Υλικό:
Α. Για τη Φωνημική Επίγνωση
Β. Για τη Φωνολογική Επίγνωση
Γ. Για το Λεξιλόγιο
- Σχέδια διδασκαλίας και Διδακτικό Υλικό:
Δ. Για την Αναγνωστική Ευχέρεια
- Σχέδια διδασκαλίας και Διδακτικό Υλικό:
Ε. Για την Αναγνωστική Κατανόηση (α)
- Σχέδια διδασκαλίας και Διδακτικό Υλικό:
ΣΤ. Για την Αναγνωστική Κατανόηση (β)
- Σχέδια διδασκαλίας και Διδακτικό Υλικό:
Ζ. Για την ανάπτυξη και βελτίωση της Γραφής
- Διγλωσσία και Μαθησιακές Δυσκολίες
- Αξιολόγηση του δίγλωσσου, πολύγλωσσου μαθητή – Προτάσεις παρέμβασης
Γ. Ειδικά Θέματα: Μαθησιακές Δυσκολίες και Μαθηματικά
- Μαθησιακές Δυσκολίες και Μαθηματικά
- Προ-μαθηματικές έννοιες και ανάπτυξη της αίσθησης του αριθμού στην προσχολική ηλικία (4-6).
- Στρατηγικές διδασκαλίας των βασικών πράξεων στο σύνολο των φυσικών αριθμών (για όλες τις ηλικιακές ομάδες & νοερές πράξεις)
- Βασικές γεωμετρικές έννοιες στην ηλικιακή ομάδα 6-12
- Η έννοια του μη αρνητικού ρητού αριθμού (δεκαδική και κλασματική μορφή).
- Χρήση εργαλείων ΤΠΕ για την κατασκευή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και για την κατασκευή εργαλείων αξιολόγησης και εξάσκησης στο διαδίκτυο.
- Επίλυση προβλήματος (ενός ή δύο βημάτων στο σύνολο των φυσικών αριθμών).

