Το ψυχομετρικό κριτήριο γλωσσικής επάρκειας Λ-α-Τ-ω Ι και ΙΙ, κατασκευάστηκε για να αναδείξει γενικότερα τη γλωσσική επάρκεια των παιδιών και αποτελεί προϋπόθεση για μια ολοκληρωμένη διαφορική διάγνωση.
Συγκεκριμένα, στόχοι του κριτηρίου είναι:
- η εκτίμηση επάρκειας των γλωσσικών στοιχείων του λόγου (φωνολογικό, μορφοσυντακτικό και σημασιολογικό) σε επίπεδο πρόσληψης, οργάνωσης και έκφρασης.
- Η εκτίμηση της ικανότητας κατανόησης και οργάνωσης του προφορικού και του γραπτού λόγου, η οποία συνδέεται με τη διαδικασία της μάθησης και
- η ανάδειξη ιδιαίτερων προφίλ μαθητών, ώστε να σχεδιαστούν κατάλληλα προγράμματα για μαθητές, οι οποίοι παρουσιάζουν αδυναμίες.
Πηγή: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.)

